Buat Duit dengan Penternakan Unggas

binderlayingopen_550x634 (1)

Aktiviti pertanian dan industri asas tani merupakan industri yang tertua di atas muka bumi. Rasul junjungan kita juga pernah melibatkan diri dalam sektor ini. Sehubungan itu, memperjuangkan industri ini juga termasuk dalam usaha yang mulia.

Buku ini menerangkan potensi penternakan unggas sebagai platform keusahawanan yang menjanjikan masa depan yang cerah (insya-Allah) beserta kaedah-kaedah penternakan yang sistematik dan strategi pemasaran yang berkesan.

Penulis memberi penekanan kepada tiga jenis unggas berpotensi iaitu ayam kampung, ayam belanda dan ayam mutiara yang semakin mendapat tempat dalam pasaran.

Dalam buku ini, pembaca akan didedahkan dengan senario semasa penternakan unggas di Malaysia, menghuraikan kelemahan kepada sistem yang sedia ada dan menunjukkan jalan penyelesaian kepada masalah yang berbangkit. Di samping itu, penulis cuba memotivasikan pembaca supaya dapat menjadikan bidang ini sebagai kerjaya sekaligus meramaikan lagi usahawan Muslim dalam sektor penternakan.

Buku ini sesuai sebagai panduan untuk bakal penternak yang berminat menceburi bidang ini dan juga boleh dimanfaatkan oleh para penternak yang sedia ada untuk menambah pengetahuan. Diharapkan buku ini dapat membantu mengembangkan lagi sektor penternakan unggas di negara kita.

Kepada sesiapa yang nak “buat duit” dengan penternakan, boleh dapatkan e-book ni.

 

PENTERNAKAN AYAM-COMBO

 

4 thoughts on “Buat Duit dengan Penternakan Unggas

Leave a comment